יש לכם עסק מצליח, השקעתם כסף ומאמצים והקמתם לו אתר אינטרנט אבל למרבה הצער, בכל פעם שאתם מחפשים את האתר שלכם במנוע החיפוש גוגל, אתם מגלים שהוא מופיע בעמוד החמישי בתוצאות.
מה עושים? מה אתם לא עושים או עושים לא בסדר שגוגל מתייחס ככה לאתר היפה שלכם?
אל דאגה. אתם לא לבד במערכה. ברגע שיש לכם אתר אינטרנט פעיל, נכנסתם לתחום האדיר, הרחב והחדש יחסית הנקרא: קידום אתרים. במילים אחרות, בניית אתרים זה דבר אחד, לקדם אותו בגוגל, כך שיופיע במקומות הראשונים בחיפוש תחת מילים רלוונטיות- זה כבר סיפור אחר. אז מה עושים?
אופציה א' היא להיכנס לגוגל, להקליד "קידום אתרים" בשורת החיפוש ולהתחיל לקרוא ולחקור את התחום. האם הכרות שטחית כזו עם עולם קידום האתרים תועיל לכם? ייתכן שכן אבל מעט. אופציה ב' היא להירשם לסדנת לימודים בת יום אחד במהלכו לומדים את הבסיס לקידום אתרים. אם אתם גם מעוניינים במציאת עבודה בתחום, עדיף לכם ללכת על קורס בין מספר חודשים (משתנה ממקום למקום) המלמד קידום אתרים לעומק תוך ניתוח תאגיד העל גוגל וצורת עבודתו, מקנה לבוגריו תעודת הסמכה ומסייע להם להשתלב בתחום.
מה לומדים בקורס קידום אתרים?
•
מחקר מילות מפתח- מהן מילות המפתח בהן כדאי לכם לקדם את האתר שלכם? כמה מילות מפתח? למה דווקא הן? על פי מה מחליטים?
•
אופטימיזציית מבנה ותכנים לאתרים
•
ניתוח ומיפוי מתחרים- מיהם המתחרים שלכם? מה הם מציעים?
•
החלפות קישורים ומטרותיהן, סוגי קישורים
•
ניהול קמפיינים ממומנים- ההבחנה בין תוצאות חיפוש ממומנות לתוצאות "טבעיות".
•
כתיבה שיווקית ועריכה של מאמרים ותכנים המתאימים לאתר שלכם.
זכרו: קידום אתרים הוא תחום דינמי, שמתעדכן חדשות לבקרים. גם אם כבר למדתם קידום אתרים בעבר, חלה עליכם החובה "לרחרח" בשוק שוב ושוב. מקדם אתרים ראוי הוא זה שאינו קופא על השמרים אלא מעדכן ומתעדכן על בסיס יומי. בסופו של דבר, אין כאן סודות- שיווק נכון, התמדה ועבודה קשה יובילו להצלחה.